Ontwerpen als onderzoeksbenadering

Hoe leraren leren

Leraren leren, soms ongemerkt, van hun dagelijks werk. Je ervaart wat werkt en wat niet werkt en past daar de volgende keer je les weer op aan. Maar we nemen niet altijd de tijd om terug te kijken wat de optelsom is van de leeropbrengsten is die we over langere tijd hebben behaald voor ons zelf. Ook het zorgvuldig monitoren van wat er precies gebeurt, waarvoor we aanpassingen maken, doen we meestal niet. En dat is jammer, want dat maakt over langere termijn terugkijken moeilijker.
Het ontwerpproces is een proces dat goed past bij de wijze waarop wij als docent ontwikkelen. Door daar net een tikje meer in te investeren, kunnen we tot een grotere impact op de verbetering van onze lessen komen. Tijdens deze workshop gaan we aan de slag met een aantal tools die je kunnen helpen om een betere onderwijs engineer te worden.

Door: STEMTeacherLab Fontys Lerarenopleiding Tilburg
Locatie: Grondzaal 1
Tijd: 13:30